Als je DWCPRINT al een tijdje volgt, dan weet je dat wij zeker niet stil staan. We zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden. Het introduceren van nieuwe producten, het aanbieden van nieuwe papiersoorten, nieuwe druktechnieken, maar zeker ook nieuwe mogelijkheden om onze service te verbeteren. Hoe ziet de klant ons? Is de klant tevreden over onze service? Wat doen we goed en wat kunnen we beter doen? Kortom; waar kunnen we nog groeien?

Voor het peilen van de mening van onze klanten hebben we begin februari ’19 een klanttevredenheidsonderzoek gedaan. Dit onderzoek bestond uit een aantal meerkeuze vragen en een aantal open vragen. Eén van de open vragen in de enquête luidde als volgt: ‘Hoe kan DWCPRINT het beter doen?’. We hebben veel complimentjes gekregen, maar ook zeker een aantal bruikbare tips van jullie mogen ontvangen, waarvoor dank!

Net Promotor Score DWCPRINT

Eén van de belangrijkste vragen in de enquête was: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat jij DWCPRINT aanbeveelt bij vrienden/familie/collega’s?’. Met deze vraag wordt de zogenoemde Net Promotor Score berekent. Hiermee kan de klanttevredenheid worden gemeten. De score kan variëren tussen de -100 en de +100. Een NPS die boven de nul uitkomt wordt als goed gezien. Is de score boven de +50? Dan wordt dit als excellent gezien.De Net Promotor Score van DWCPRINT ligt nét onder de 50. De uitkomsten van de overige vragen geven ons inzicht in wat ten grondslag ligt aan deze NPS-score en hoe we deze kunnen verbeteren in de toekomst, zodat we de +50 voorbij gaan. 

De door jullie gegevens suggesties

Graag reageren we in deze blog op een aantal van de door jullie gegeven suggesties. Er werden namelijk een aantal dingen benoemd waar achter de schermen (zonder dat jullie dit wisten) al hard aan wordt gewerkt.

  • Assortiment uitbreiden in druktechnieken en papiersoorten

wit op kraftpapier
Het met enige regelmaat introduceren van nieuwe mogelijkheden is zeker iets wat we in de toekomst meer willen gaan doen. Het is alleen lastig om dit heel consequent te doen. Er gaan namelijk heel wat stappen aan vooraf voor we iets nieuws kunnen introduceren. We kunnen namelijk niet zomaar besluiten een nieuw papiersoort aan ons assortiment toe te voegen. Allereerst moet dit papiersoort uitgebreid getest worden. Wanneer de machine ‘gewend’ is geraakt aan het papiersoort en wij hebben kunnen constateren dat de afdrukkwaliteit op dit nieuwe papiersoort naar behoren is, pas dan kunnen we dit nieuwe papiersoort toevoegen aan ons assortiment.

  • Meer uitleg over de verschillende papiersoorten (afbeeldingen) 

In onze vernieuwde klantenservice portal hebben we alle papiersoorten zo uitgebreid mogelijk proberen te omschrijven. Klik hier. Het toevoegen van foto’s van de verschillende papiersoorten is zeker iets wat op ons lijstje staat om nog te gaan doen.

  • De website iets overzichtelijker, eenvoudiger en hipper maken 

Wordt aan gewerkt! We hopen voor het einde van 2019 onze vernieuwde webshop live te kunnen zetten. Deze wordt strak, overzichtelijk en toch ook echt wel een stukje hipper! De nieuwe shop zal ook een aantal nieuw functionaliteiten vertegenwoordigen. Zo kun je bijvoorbeeld straks met één klik op de knop een herhaalbestelling plaatsen en altijd de meest recente statusupdate in jouw eigen account terugvinden.

  • Meer voorbeelden/foto’s van voltooid drukwerk
    voltooid drukwerk

We zijn momenteel op onze social media kanalen (Facebook & Instagram) redelijk actief met het publiceren van voltooid drukwerk waarvan wij het de moeite waard vinden om dit met jullie te delen. Hoewel we graag meer met jullie willen delen kunnen we natuurlijk niet alles delen. Soms hebben we te maken met wederverkopers en/of sommige klanten vinden het gewoon niet heel prettig wanneer hun werk online komt. Deze keuze respecteren we. Dit is de reden waarom we hebben besloten om 2 á 3 keer in de week voltooid drukwerk te plaatsen.

  • Zoekfunctie op de website optimaliseren

Wanneer je momenteel een zoekopdracht in onze webshop uitvoert, dan geeft deze vervolgens een overzicht van producten waarin dit zoekwoord ergens in de producttekst staat benoemd. Hierdoor lijkt het inderdaad alsof je een hele rits met irrelevante producten krijgt te zien. Dit komt omdat we vanuit producten ook regelmatig verwijzen naar andere (relevante) producten. In de nieuwe shop zal dit niet meer het geval zijn. Je krijgt dan enkel resultaten te zien van producten die het zoekwoord in de productnaam hebben staan. Dit scheelt een hoop zoek- en filterwerk. 

  • Filmpjes met uitleg, bijvoorbeeld over nieuwe producten 

Leuk idee! We zijn van mening dat het altijd goed is foto’s af te wisselen met bewegend beeld. Gaan we binnenkort even mee experimenteren. 

  • De mogelijkheid om eerst het bestand te uploaden en daarna de bestelling af te rekenen

Belangrijk uitgangspunt hierbij is dat wij nooit iets drukken voordat het bestand voldoet aan onze aanleverspecificaties. Als iets niet in orde is dan stellen we jou hiervan op de hoogte en stellen we ook het drukken nog even uit. Kom je er niet uit? Dan assisteren we jou net zo lang totdat het is gelukt. Maak je dus zeker geen zorgen 🙂

  • Proefdruk goedkoper of gratis maken 

Proefdruk laten maken
Omdat we te maken hebben met allerlei opstartkosten voor het maken van één afdruk is het niet haalbaar om een proefdruk gratis te maken. Met 50% korting op een proefdruk van digitaal drukwerk hebben we de kosten voor het laten maken van een proefdruk al sterk gereduceerd. Naast de opstartkosten moet de proefdruk ook nog verzonden worden, wat ook een kostenpost is.

 

Wij versturen proefdrukken standaard met een Track & Trace. Dit doen we omdat we zeker willen zijn dat de proefdruk de klant bereikt. Versturen we proefdrukken via de post, dan hebben we hier geen controle meer over omdat we post niet kunnen traceren.

  • Meer duidelijkheid over welk deel van de bestelling klaar is 

Naast een nieuwe webshop zijn we achter de schermen ook bezig met implementeren van een nieuwe Workflow. Deze gaat er onder andere voor zorgen dat de statusupdate(s) van bestellingen veel actueler en gedetailleerder wordt. Onderdeel daarvan is het opsplitsen en het kunnen traceren van meerdere/verschillende orderregels.

  • Suggesties geven per product

Bij DWCPRINT heb je keuze uit ontzettend veel verschillende opties bij het samenstellen van jou product. Wij willen namelijk jouw creativiteit niet beperken. Wij snappen dat het daardoor ook lastig kan zijn om door de bomen het bos te zien. Het is dan fijn wanneer er gewoon een standaard afwerking wordt aangeduid met bijvoorbeeld ‘populair’. Dit nemen we zeker mee bij het inrichten van de nieuwe webshop.

Heb je meegedaan aan ons onderzoek? Dan willen we jou nogmaals ontzettend bedanken voor de genomen tijd en moeite. Natuurlijk mag je altijd zo vrij zijn om ons te laten weten wat jouw ervaringen met DWCPRINT zijn. Stuur even een mailtje naar info@dwcprint.blog. Feedback kunnen we altijd waarderen! Uit de lijst met alle deelnemers werden drie respondenten beloond met €100 drukwerktegoed. De winnaars zijn een tijdje terug al bekend gemaakt via social media en hebben daarnaast persoonlijk bericht gehad. Nogmaals van harte: It’s A Great Day, Liefs van Roos en Mprins Media. 

Pin It on Pinterest

Share This